Sidor

onsdag 25 maj 2011

Inget broderi men däremot lite bryderi och fantasi.....................

För några månader sen såg jag en liten förvaring liknande denna och tänkte då att en sån måste jag testa att sy. Sen föll det naturligtvis i glömska tills igår då jag tog ett papper ock klippte till ungefär som jag trodde skulle bli bra.
(hoppsan så sned och vind den ser ut på bild)
Insidan fick 2 fickor varav den ena passade perfekt till min telefon.
Men lite små justeringar behövde göras och sen kom jag på att det skulle vara bra om det fanns en möjlighet att hänga den i ex.vis hällan på ett par byxor.
Här syns prototypen tillsammans med dagens skörd. Måste bara fylla på lagret med ringar o hakar.
Alltihopa är vändsytt så det finns inga synliga traskanter.
Riktigt roliga att sy, funderar om jag ska prova att göra en med blixtlåsficka på baksidan också.

2 kommentarer:

  1. Hva fint Agneta, jag er stum av beundra, nu har jag forsökt at klura ut i flera dar en slik, til at sy in the hoop, dom er jettesnygga min venn

    måste vara anonym, men jag måste skriva

    kram från audi

    SvaraRadera
  2. Jättesöta! Kul när en idé faller på plats och "blir" något!

    SvaraRadera